ЕКОНОМІЧНИЙ ВІСНИК
Державного вищого навчального закладу
"Український державний хіміко-технологічний університет"
Архів за 2018р, номер журналу 2
ЕКОНОМІЧНАЯ НАУКА, ОСНОВНІ ЕКОНОМІЧНІ КОНЦЕПЦІЇ, ТЕОРІЯ
МАТЕМАТИЧНА ЕКОНОМІКА
- Dubnitskyi V. I., Ivanova T. V., Naumenko N. Yu. Modeling of logistic processes of production economic systems: theoretical aspects of formation and functioning 11-20
- Myachin V. G. Fuzzy-logical approach to strategic planning of investment and innovation activity of enterprises 21-25
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ, ЕКОНОМІКА ПРАЦІ
РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА
- Melike Gül, Kudret Gül The Effect of Fourth Industrial Revolution on Tourism 33-37
- Fedulova S. O., Bilobrova O. V. Assessment of sustainable development of the region on the basis of natural resource specialization 38-43
- Fedulova S., Tyutyunnik O. Quantitative measurement of the level of economic security of the regional system based on the instrument of the order and chaos 44-49
- Chupryna N., Kovalova M. The classification factors of participating states in the implementation of environmental projects 50-55
ФІНАНСИ
ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА, МЕНЕДЖМЕНТ. ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА
- Haievskyi V. The modern state of efficiency of agricultural enterprises of the Dnipropetrovsk region 62-72
- Garkusha V. V., Zhuravel V. V., Dotsenko A. E., Sliuta A. O. Business competitiveness as constituting its strategic development 73-78
- Kutsynska M., Kutsynskyi A. Analysis of the main performance indicators of the publishing and printing industry in Ukraine 79-86
- Prudnikov V. F., Ishchenko I. O. Standardization of innovative activity of industrial enterprises 87-91
- Tkachenko A. M., Kolesnik E. O. The concept and nature of the formation of competition in an industrial enterprise 92-96
- Tkachenko A. M., Pozhuieva T. O. The alternative resources of energy development in solving global economic problems 97-103
МАРКЕТИНГ
- Avramenko A. I., Kuchkova O. V. Main strategies for the development of marketing commodity policy 104-109
- Dubnitsky V. I., Kozhevnik Yu. V., Dotsenko A. E. The effectiveness of marketing and the development of marketing competence as a factor in improving the efficiency of spatial interaction 110-119
- Ischenko I. O., Smiesova V. L. The main approaches to the use of Internet marketing and advertising offline as a reflection of the interests of the subjects of advertising relations 120-124
- Kiris S. P. Condominium – the western experience and Ukrainian practice 125-130
- Kolesnikov E. V., Kolesnikov V. P. Evaluation of logistics processes effectiveness 131-136
- Науменко О. П. Матеріалознавча складова пакувального виробу-трансформеру «зручна упаковка» за концепцією «зручна їжа» 137-142
- Решетнікова І. Л. Екологічний маркетинг в системі соціальної відповідальності промислових підприємств 143-148